2020 Generalforamling

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent og ordstyrer
  2. Bestyrelsens beretning v/Morten Urup
    1. Fastelavn
    2. Vejforskønnelse
    3. Nye naboer på Hejrebakken
    4. Opfølgning på indkomne forslag (fra sidste generalforsamling)
      1. Hjertestarter
    5. Nabohjælp
    6. Gennemkørsel forbudt
  3. Godkendelse af regnskab og bestyrelsens forslag til budget/kontingent v/Annie Graabirk
  4. Indkomne Forslag v/Carsten
  5. Valg af bestyrelse og to suppleanter
    1. Bestyrelsesmedlem Carl Hold-Jensen, nr. 56 er på valg og stiller ikke op til genvalg
    2. Kasserer Annie Graabirk, nr. 28 er på valg og stiller op til genvalg
    3. Morten Urup, nr. 73 er på valg og stiller op til genvalg
    4. Suppleant Carsten Langkjær, nr. 54 er på valg og stiller ikke op til genvalg
  6. Eventuelt
    1. Info angående stikledninger

Referat:

Der var et fint fremmøde til Bestyrelsesmødet og vi startede med smørrebrød. Der var enighed om, at det var et godt initiativ med smørrebrødet, så det vil vi gentage.

Ad 1)

Susanne Nr 42 blev valgt til dirigent og ordstyrer.

Ad 2)

Morten Nr 73 gennemgik bestyrelsens beretning.

Efter en kort introduktion af bestyrelsen sagde vi velkommen til Jacob og Henriette, der er flyttet ind i nr 65. Der foruden er Martin og Pernille flyttet ind i Nr 41, men de var ikke tilstede på generalforsamlingen.

Kort gentagelse af princippet med at lægge ideer til aktiviteter på vejen i udvalg, der drives af de ildsjæle der har fået ideen eller andre der ønsker at drive aktiviteterne. Alle der har gode ideer bedes som udgangspunkt kontakte bestyrelsen, så kan vi informere bredere om ideen. Initiativer der er i gang vil kunne findes på vores hjemmeside samt Facebook side

Vi afholdt sidste år et lille og ganske uformeldt men meget hyggeligt Fastelavns arrangement i baghaven, og vi gentager successen på søndag kl 10 på Hejrebakken 73. Dette er et eksempel på et lille arrangement som ikke kræver ret meget, men som nævnt er meget hyggeligt og en god måde at få snakket med naboerne.

Susanne Nr 42 og Carl Nr 56 har meldt sig til et udvalg for at stable en vejforskønnelsesdag på benene i år. Jesper Nr 20 har også meldt sig til udvalget efter generalforsamlingen. Kontakt venlist Susanne sswestermann@gmail.com hvis I ønsker at deltage i udvalget eller har ideer mm.

Vi snakkede kort om en hjertestarter til vejen, og der er flere ting i gang. Birgitte Nr 52 ser på muligheden for at ”gå for en hjertestarter” søndag den 3. maj. Hvis vi kan mønstre 15 personer, der kan gå forskellige ruter den 3. maj kan vi få en hjertestarter doneret af Hjerteforeningen. I kan se mere på https://landsuddeling.dk/ Morten Nr 73 har kontaktet nabo ejerforeningen for at diskutere om vi skulle ansøge om en hjertestarter sammen. Kontakt venligst Birgitte esmarck@meibom.dk hvis I har lyst til at deltage.

Bestyrelsen opfordrer ejerne om at melde sig til nabohjælp.

Finn Nr 71 gennemgik kort arbejdet omkring at få Gennemkørsel forbudt skilte (for køretøjer over 3500kg) sat op.

Ad 3)

Annie Nr 28 gennemgik regnskab for 2019 samt budget for 2020, som fremsendt med indkaldelsen til generalforsamlingen. Både regnskab for 2019 og budget for 2020 blev godkendt.

Ad 4)

Der var ingen indkomne forslag.

Ad 5)

  1. Bestyrelsesmedlem Carl Hold-Jensen, nr. 56 er på valg og stiller ikke op til genvalg. Jacob Møllebro Nr 65 stillede op og blev valgt til bestyrelsen.
  2. Kasserer Annie Graabirk, nr. 28 er på valg og stiller op til genvalg. Annie blev genvalgt
  3. Morten Urup, nr. 73 er på valg og stiller op til genvalg. Morten blev genvalgt
  4. Suppleant Carsten Langkjær, nr. 54 er på valg og stiller ikke op til genvalg. Henrik Helbirk Nr 79 stillede op og blev valgt til suppleant.

Ad 6)

Bestyrelsen informerede om at de priser der er sendt ud fra kommunen på stikledninger er meget høje.

Hvis ejere på vejen skal have skiftet en stikledning (hvis den går i stykker), så skal man indhente flere tilbud, da der er mange penge at spare.

På et tidspunkt vil vi få etableret et to-streng system på Hejrebakken, men det lyder ikke til at det kommer til at ske inden for 2020 eller 2021. Når det sker skal vi alle have etableret en ekstra stikledning til regnvand, og på det tidspunkt skal vi som ejerforening få et tilbud for så mange beboerer som muligt.

Beboerne opfordres til at benytte Furesø Borgertip, da det lader til at have en positiv effekt. Man kan læse mere om det her: https://www.furesoe.dk/borger/veje-og-trafik/anmeld-huller-i-vejen/

Flere beboerer beder om, at man ikke parkerer for tæt på bumpene, da man ellers tvinger cyklisterne ud midt på vejen og hen over bumpene.

Vi blev på mødet spurgt til vejens fest telt, så her er en reminder:

Ejerforeningens fest test ligger i garagen hos Anne og Michael i nr 67, og stigen ligger hos Jytte og Finn i nr 71.