2018 Generalforsamling

Referat af den ordinære generalforsamling i Grundejerforeningen Hejrebakken, torsdag den 1. februar 2018.

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent og ordstyrer
  2. Bestyrelsens beretning v/Finn Brandi
  3. Fastelavn
  4. Sommerfest
  5. Vejforskønnelsesdag
  6. Nye naboer på Hejrebakken
  7. Opfølgning på indkomne forslag (fra sidste generalforsamling)
  8. Fælles æble-presse-dag
  9. Støjende aktiviteter
  10. Hjemmeside/Facebook
  11. Indbrud
  12. Gennemkørsel forbudt
  13. Kontingentopkrævning
  14. Godkendelse af regnskab og bestyrelsens forslag til budget/kontingent v/Annie Graabirk
  15. Indkomne Forslag v/Tomas Christensen
  16. Bestyrelsen foreslår, at der nedsættes diverse udvalg fx fastelavn, sommerfest, vejforskønnelsesdag, etc.
  17. Valg af bestyrelse og to suppleanter
  18. Bestyrelsesmedlem Finn Brandi, nr. 71 er på valg og ønsker ikke genvalg
  19. Bestyrelsesmedlem Carl Hold-Jensen, nr. 56 er på valg og stiller op til genvalg
  20. Kasser Annie Graabirk, nr. 28 er på valg og stiller op til genvalg
  21. Morten Urup, nr. 73 stiller op til valg som bestyrelsesmedlem
  22. Suppleant Carsten Langkjær, nr. 54 er på valg og stiller op til genvalg
  23. Suppleant Michael Hauskou, nr. 67 er på valg og stiller op til genvalg
  24. Valg af revisorer og en revisorsuppleanter
  25. Nuværende revisor Jesper Sundwall nr. 40 er på valg og stiller op til genvalg
  26. Mangler en revisor
  27. Nuværende revisorsuppleant Jens Rybøl, nr. 1 er på valg og ønsker ikke genvalg
  28. Eventuelt

Referat:

Ad 1. Michael Hauskou valgt som dirigent. Dirigenten konstaterer, at indkaldelsen til generalforsamlingen er sket efter bestemmelserne i vedtægterne.

Ad 2. Beretningen gennemgået af Finn Brandi.

2a. Fastelavn 25. februar. Udmærket arrangement.

2b. Sommerfest/vinsmagning blev aflyst pga manglende tilmeldinger.

2c. Vejforskønnelsesdag. God dag – et resultat var at kommunen begyndte udskiftning af fortov.

2d. Budt ny naboer velkommen, blandt andet i nr. 66 og ejerne flytter snart ind i nr. 18.

2ei. Æblepressedag. Der blev forsøgt sendt en seddel rundt uden succes.

2eii Støjende aktiviteter. Lader til at have løst sig selv mellem naboerne.

2eiii Halloween. Hvis man vil have besøg så blev det foreslået at man satte et græskar ud.

2f. Hjemmeside/Facebook. Generelt skal vi bruge mail som kommunikationsvej.

2g. Indbrud. Der har været flere indbrud. Det anbefales at man ikke opbevarer værdisager i soveværelset. Finn delte flere gode råd fra politiet:

Når du er bortrejst, så få naboen til at

  • Stille sin bil i carporten
  • Smid skrald i skraldespanden
  • Tømme postkassen
  • Flytte rundt på løse genstande som fx en kost, haveslange, cykel eller legetøj
  • Fodspor i sneen

Du kan selv gøre følgende:

  • Sætte en alarm op, inkl. soveværelset da tyven ved, at 9 ud af 10 ikke har alarm der og de fleste har smykker i soveværelset
  • Lys og lyde fra huset, ved hjælp at tænd/sluk-ur 
(det hjælper ikke at lyset brænder 24 timer i døgnet)
  • Kamera
  • Solide døre / kame / minimum 2 låse per dør
  • Låse / beslag på vinduer (vil gerne undgå at smadre et vindue) – De fleste indbrud sker gennem et vindue for derefter at åbne en dør

2h. Gennemkørsel forbudt. Møde med Politi og kommune i november en hverdags eftermiddag uden nogen videre trafik. Det bliver formentligt en løsning hvor tung trafik (over 3500kg) ikke må køre igennem. Beplantning på den nye helle på Ballerup blev også diskuteret. Det ville være gavnligt, hvis beplantningen var lavere.

2i. Se punkt 3.

Ad 3. Regnskab og kontingent.

Lille overskud pga. lavere udgifter til diverse arrangementer. Budgetteret med underskud på 2000 for 2018. Regnskabet er godkendt og kontingent på 100kr om året er godkendt.

Ad 4a Der opfordres til at beboerne går ind i udvalg til diverse arrangementer da bestyrelsen ikke selv kan stå for alle arrangementer.

Vejforskønnelsesfest: Nr. 42 Susanne, Nr. 20 Jesper

Plantebyttedag: Nr. 45 Per

Ad 5 Valg af bestyrelse og 2 suppleanter

  1. Finn Brandi, nr. 71 træder ud af bestyrelsen
  2. Bestyrelsesmedlem Carl Hold-Jensen, nr. 56 er genvalgt
  3. Kasser Annie Graabirk, nr. 28 er genvalgt
  4. Morten Urup, nr. 73 er valgt ind i bestyrelsen
  5. Suppleant Carsten Langkjær, nr. 54 er genvalgt
  6. Suppleant Michael Hauskou, nr. 67 er genvalgt

Ad 6 Valg af revisor og revisorsuppleanter

  1. Nuværende revisor Jesper Sundwall nr. 40 er genvalgt
  2. Nina nr. 75 er valgt ind som revisor
  3. Nuværende revisorsuppleant Jens Rybøl, nr. 1 fratræder og Jesper nr. 20 er valgt ind som revisor suppleant.

Ad 7

Per: Blade på stien op til skoven giver problemer for barnevogne. Det er kommunen der skal holde stien ryddet.

Per: Der blev spurgt til, om der var mulighed for at tage kurser for bestyrelsen, hvis det var nødvendigt. Det har ikke været nødvendigt, men det kan det blive, og så er det muligt.

Finn: Der opfordres til, at der ved større anlægsopgaver pålagt fra kommunen laves samlede bud for ejerforeningen.

Per: Bestyrelsens navne og adresser bør tilføjes når der sendes noget ud fra bestyrelsen.

Steen: Lokalsamfundenes samvirke. Værløse er ikke repræsenteret. Kunne man gennem grundejerforeningerne finde personer der ville stille op. Steen og Michael undersøger mulighederne.

Nr. 46: Registrer gerne standen af fortov på app’en ”Furesø Borgertip”. Det lader til at have en effekt.

Dirigenten afslutter generalforsamlingen og takker for god orden.

 

Finn Brandi (nr. 71)                                                    Morten Urup (nr. 73)

Formand for bestyrelsen                                           Referent